2023-07-11 11:15:48
زمان مطالعه : 5 دقیقه

استراتژی های ترند تجارت الکترونیک B2B در سال 2023

 

استراتژی های ترند تجارت الکترونیک B2B در سال 2023

3 استراتژی ترند تجارت الکترونیک B2B در 2023 که در بهبود روند کسب و کار به کمک شما می آید در این مطلب از بلاگ سیمیلار ایران آورده شده است.

با توجه به افزایش تقاضای مصرف کنندگان باعث شد تا کسب و کارها اهمیت ارائه خدمات آنلاین با کیفیت بالا را درک کنند و اهمیت استراتژی های تجارت الکترونیک B2B بیشتر پدیدار میشود.

در هر کسب و کاری باید بتوان با حضور آنلاین و استراتژی های بازاریابی در مسیر رسیدن به موفقیت همچنان ثابت قدم ماند.

در این میان استفاده از روش ها و ترفندهایی که مورد توجه اکثر افراد قرار گرفته است باعث سهولت در کارها و افزایش سرعت شما می‌شود.

در این مطلب از وبلاگ سیمیلار ایران اولین ابزار نمایش رتبه سیمیلار وب برای ایرانیان، روش های ترند فعلی و چند پیش بینی در مورد آینده تجارت الکترونیک B2B آورده شده است.

 

روش های محبوب تجارت الکترونیک B2B

در سال‌های 2020 و 2021، 75 درصد از خریداران B2B تعاملات و استفاده از خدمات دیجیتالی را به حضوری ترجیح می‌دادند. در سال گذشته، تخمین زده شد که 73 درصد از فروش آنلاین و تجارت الکترونیک از دستگاه های تلفن همراه بوده است. همین مساله این سؤال را ایجاد می کند که چرا مردم ترجیح می دهند از دستگاه های تلفن همراه در مقایسه با رایانه های رومیزی خرید کنند؟

مسلما به خاطر راحتی در خرید و سفارش آنلاین از طریق تلفن همراه است.

با توجه به پیشرفت های تکنولوژی، تمایلات افراد به انجام کارها به صورت آنلاین و استفاده از گوشی موبایل برای ثبت سفارش‌ها رفته است.

شما به عنوان صاحب کسب و کار نباید از اهمیت بخش آنلاین خود غافل شوید و روش های بازاریابی آنلاین را بیاموزید.

 

تقاضا برای شخصی سازی در فضای B2B

اولین روند تجارت الکترونیک B2B تقاضا برای شخصی سازی در فضای B2B است.

ما می شنویم که شخصی سازی چند سالی است که در لیست های ترند ظاهر شده است. اما در سال 2023 این موضوع متفاوت است و باید توانست شخصی سازی را به بهترین شکل انجام داد.

تجربیات B2C به تدریج و بیشتر به حوزه B2B خزیده است، بنابراین روش های بازاریابی مانند ABM (بازاریابی مبتنی بر حساب) در حال افزایش است.

بازاریابی مبتنی بر حساب یا ABM از کمپین‌های شخصی‌سازی شده برای درگیر کردن هر حساب استفاده می‌کند و ۶۷ درصد از برندها اکنون از ABM استفاده می‌کنند و ۶۴ درصد از آن‌ها تنها در پنج سال گذشته شروع به کار کرده‌اند.

50 درصد از خریداران B2B هنگام جستجوی آنلاین برای تأمین کنندگان، شخصی سازی مشتری را به عنوان یک مؤلفه کلیدی تشخیص می دهند که هزینه مصرف کنندگان را حداقل تا 48 درصد افزایش می دهد.

همچنین حس خوب به مشتریان منتقل می‌کنید و اعتماد آنها به شما بیشتر خواهد شد.

 

تجارت در شبکه های اجتماعی

دومین موضوع ترند و محبوب برای افراد در تجارت الکترونیک B2B ظهور تجارت در شبکه های اجتماعی است

درست است، در گذشته تجارت B2C بر پلتفرم های رسانه های اجتماعی تسلط داشته است. اما، به لطف تغییرات اخیر در بازار، شرکت های B2B وارد عمل شده و در پلتفرم های مربوطه برای مخاطبان خود شروع به فعالیت کرده اند.

طبق تحقیقات انجام شده، حدود 46 درصد از خریداران B2B خریدهای خود را از طریق شبکه های اجتماعی انجام می‌دهند.

 

استفاده از محتوای ویدیویی

سومین استراتژی ترند و تاثیرگذار در تجارت الکترونیک B2B استفاده از محتوای ویدیویی است.

استفاده از محتوای ویدیویی همچنان در حال رشد است و تاثیرگذاری آن روز به روز افزایش می‌یابد.

محتوای ویدیویی برای بازاریابی تجارت الکترونیک باعث افزایش تعامل می شود و ثابت شده است که مخاطبان، ویدیو را با علاقه بیشتر نگاه می‌کنند.

آیا ویدئو می تواند به برندهای B2B کمک کند تا مشتریان بالقوه را به مشتری تبدیل کنند؟ آیا می تواند به افزایش فروش مشتریان فعلی کمک کند؟ مسلما تاثیر گذار است و بهبود روند رشد کسب و کار کمک فراوانی خوهد کرد.

 

خرید افزوده

آمار دروغ نمی گوید؛ گنجاندن واقعیت افزوده یا AR در یک پلتفرم تجارت الکترونیک، نرخ تبدیل را دو برابر می کند و میانگین اندازه سبد خرید را افزایش می دهد.

هوم، آن میز قهوه در اتاق نشیمن من چگونه به نظر می رسد؟ به سال 2022 خوش آمدید. اکنون با AR، خریداران می توانند بدانند. خریداران با استفاده از تلفن های همراه و واقعیت افزوده مدل سه بعدی محصول را در هر کجا که می خواهند می بینند.

این کمک بزرگی به کسانی از ماست که به طراحی و برندهای B2B2C توجهی نداریم.

نکته حرفه ای: از AR برای افزایش میزان نگهداری خود استفاده کنید. تجربه‌های سرگرم‌کننده، جذاب و بدیع را ارائه دهید تا مشتریان خود را برای کسب اطلاعات بیشتر بازگردانید.

 

روش های محبوب تجارت الکترونیک B2B

 

فروشگاه های مجازی

همه ما حداقل یکبار آنلاین خرید کرده ایم. بیایید وانمود نکنیم که با خرید مجازی و مفاهیم آن آشنا نیستیم.

در حال حاضر روش های جدیدتر و بروزتری به‌وجود آمده اند. استفاده از AR و VR و شخصی‌سازی مشتری یکی از روش های نوین برای ساخت فروشگاه های مجازی و برقراری ارتباط مجازی بهتر با کاربران است.

وقتی کسب‌وکارها این فناوری ها را ترکیب می‌کنند، مشتریان بالقوه می‌توانند وارد اتاق‌های بصری، خرید با دوستان، گپ زدن با کارمندان و موارد دیگر شوند.

بدین ترتیب نه تنها از رقبای خود جلو میزنید، بلکه اعتماد کاربران بیشتری را جلب خواهید کرد و با فروش بیشتر روبرو خواهید شد.

 

مشتریان در تجارت الکترونیک B2B به دنبال چه هستند؟

در دو سال گذشته، شاهد افزایش شخصی سازی و تجربیات مشابه B2C بوده ایم. مشتریان برای شرکت‌هایی ارزش قائل هستند که محتوای شخصی‌سازی شده و متناسب با ایمیل‌ها، پیشنهادات خرید یا فرآیندها را پیشنهاد می‌کنند.

 

چگونه می توانم از آخرین روندها استفاده کنم؟

مراقب باشید که مشتریان شما به دنبال چه چیزی هستند، آخرین تغییرات در صنعت و داده های روند تجارت الکترونیک چیست. باید به کمک ابزارهای آنالیز برای درک داده‌های روند و تجزیه و تحلیل و جمع‌آوری تمام داده‌های مورد نیاز برای ایجاد یک استراتژی تجارت الکترونیک موفق دست پیدا می‌کنید.

 

رتبه سایتت چنده؟

بررسی کن